Stiai ca,
65 % DINTRE SITE-URILE DIN ROMANIA
NU SUNT OPTIMIZATE ON-PAGE?

NU INVESTI IN PROMOVARE, PANA CE SITE-UL NU CORESPUNDE TEHNIC!

Sondajele bazate pe analize seo, realizate de-a lungul timpului, au relevat faptul ca doar un procent de 35 % din site-urile testate intrunesc toate criteriile necesare optimizarii onpage. Nu poti avea pretentia ca site-ul tau sa fie important pentru motorul de cautare atat timp cat acesta nu corespunde din punct de vedere tehnic, cerintelor Google. Dar pentru a intelege in totalitate care sunt factorii si cerintele fiecarui site, ne propunem sa expunem mai jos cele mai importante elemente onpage, ce nu trebuie sa lipseasca din site-ul tau.

Iti raspundem la toate intrebarile legate de optimizarea seo, in pagina si in afara acesteia, iar la cerere iti putem furniza o analiza detaliata unica, ce iti va raspunde la toate intrebarile legate de site si te va ajuta in luarea unei decizii corecte, bazate pe date reale.

ANATOMIA UNEI PAGINI OPTIMIZATE ONPAGE

Tagul titlu, unul dintre cei mai importanti factori si primul lucru care apare in rezultatele din Google. Din punct de vedere al marketing-ului, acesta trebuie sa fie atractiv dar mai ales relevant pentru pagina in cauza. De aceea, de regula, in tagul tiltlu se regasesc expresiile cheie pentru care ne dorim o pozitionare de top in motorul de cautare Google. Din punct de vedere tehnic, tagul titlu nu trebuie sa depaseasca 60 de caractere si trebuie sa fie unic pentru fiecare pagina.

Al doilea tag cu importanta majora, tagul meta descriere apare in rezultate Google sub tagul title si descrie mai detaliat continutul paginii web. Tagul meta-descriere trebuie sa ofere informatii relevante despre continutul paginii in cauza. Din punct de vedere tehnic, tagul meta-descriere nu trebuie sa depasesca 300 de caractere si trebuie sa fie unic pentru fiecare pagina in parte.

Headerele definesc structura HTML a fiecarui site web, atat pentru boti cat si pentru cititori, reprezentand o metoda naturala de organizare si prioritizare a continutului in pagina. Orice pagina web ar trebui sa contina 6 H tag-uri, h1 indicand cel mai important titlu din pagina iar H6 cel mai putin semnificativ. Dupa ultimele modificari ale algoritmului Google, headerele au scazut ca si importanta dar rolul lor ramane unul semnificativ pentru a ajuta indirect la perfomanta contextului.

Un element important pentru o buna pozitionare il reprezinta structura url a site-ului, ce trebuie sa fie relevanta, unica pentru fiecare pagina din site. Va recomandam sa folositi doar minus [ - ] ca separator de adresa si sa evitati acele cuvinte care nu contin semnificatii importante pentru a fi utilizate in interogarile de cautare Google. De asemenea, trebuie sa tinem cont si de lungimea url-ului. Evitati folosirea de url-uri lungi ce pot sa ingreuneze pagina si pot sa reduce importanta cuvintelor cheie.

Atributul alt este utilizat in documentele HTML si XHTML pentru a specifica un text alternativ (alt text), care urmeaza sa fie redat atunci cand elementul pe care este aplicata nu poate fi vizualizat. Acesta este, de asemenea, utilizat de catre software-ul „cititorului de ecran”, astfel incat o persoana care citeste continutul unei pagini web (de exemplu, o persoana cu dizabilitati), sa poata interactiona cu acest element.

Unul dintre cele mai importante aspecte de care trebuie sa tii cont este continutul pe website. Acesta reprezinta practic oglinda afacerii tale, iar in multe situatii poate sa fie prima interactiune pe care cumparatorii o au cu brand-ul tau si implicit cu tine sau echipa ta. De aceea, fie ca ai deja un site sau planuiesti sa-ti creezi unul in viitorul apropiat, continutul de pe website este esential pentru a avea un site calitativ.

Un sistem de link-uri interne bine gandit, relevant si functional imbunatateste experienta utilizatorului (coeficientul UX), aduce un plus de relevanta si coerenta intregului continut din site, ajuta la o mai buna indexare de catre motoarele de cautare si genereaza rezultate mai bune in cautarile organice pe Google.

ALTI FACTORI IMPORTANTI IN OPTIMIZAREA SEO ONPAGE:

 

Deoarece relevanta paginilor in clasamentul Google este importanta, viteza de incarcare a paginilor site-ului este criteriul de top. Acest criteriu se datoreaza satisfactiei clientului intrucat, o incarcare a paginilor de peste 5 secunde il face, adesea, sa renunte.

Conform studiilor de specialitate, 80% din cumparatorii online sunt de parere ca cel mai important factor de decizie in vederea achizitiilor este viteza de incarcare. Cumparatorii nemultumiti au sanse mai mari sa dezvolte o reputatie si imagine negativa a companiei fata de clientii multumiti.

 

Odata cu lansarea algoritmului Mobile First Index,  in 2018 , Google pune accent pe afisarea corecta a site-ului pe dispozitivele mobile in stabilirea pozitiei site-urilor in rezultatele de cautare Google. Potrivit informatiilor disponibile pana in acest moment, Google va indexa initial atat varianta de desktop, cat si varianta mobila a site-ului insa, in timp, pe masura ce noul algoritm isi va demonstra eficacitatea, se va pune accent mai mare pe varianta de mobil.

 

Un lucru ignorat de foarte multi webmasteri, este optimizarea cod-ului sursa. Cu cat cod-ul sursa este mai optimizat, cu atat va creste viteza de incarcare in browser. Crawlerele motoarelor de cautare citesc numai codul sursa al paginilor sau articolelor noastre. Prin optimizarea cod-ului sursa se elimina spatiile albe, mai ales daca articolele sau paginile sunt generate dinamic cum este cazul platformelor gratuite Joomla, WordPress, Drupal, etc.

 

Un fisier sitemap ( harta site-ului ), este o pagina html care contine o lista ordonata cu toate paginile site-ului tau. Aceste fisiere ajuta atat vizitatorii sa gaseasca ceea ce cauta si ajuta motoarele de cautare sa se orienteze si sa-si gestioneze activitatile de indexare pe baza structurii fiserului “sitemap.xml“. Un fisier sitemap, ofera programului spider un ghid rapid pentru structura site-ului si pentru eventualele schimbari ale acestuia. GoogleBot, in mod particular, poate finaliza indexarea site-ului din mai multe vizite si chiar si dupa aceea va reveni la rastimpuri pentru a vedea daca n-au aparut schimbari.

 

Cu totii stim ca algoritmii Google tin cont de foarte multi factori atunci cand acorda un anume rang fiecarui website. In majoritatea cazurilor asupra unora dintre factori nici nu avem control, site-ul nu va fi niciodata 100% perfect dupa parerea motorului de cautare, insa acesta nu este un motiv de ingrijorare.

Exista factori asupra carora avem control si posibilitate de actiune, acestia reprezentand directia in care trebuie sa ne canalizam eforturile. Spre exemplu, erorile HTTP si redirectionarile pot avea atat efecte negative, cat si efecte pozitive asupra unui website. De cele mai multe ori, efectele negative pot fi remediate prin mici interventii si modificari de cod.

EFECTELE FOLOSIRII CUVINTELOR CHEIE LA INTAMPLARE!

Optimizarea onpage si offpage reprezinta doua elemente ale aceleiasi ramuri, ce trebuie tratate intr-o ordine fireasca. Este exact cum ai construi o casa, incepi cu o fundatie solida inainte de a te apuca de restul construtiei. Printr-o optimizare onpage corecta, vei face site-ul tau inteligibil, atat in fata cititorilor ( potentiali clienti ) cat si motoarelor de cautare.

Inca de la faza de constructie a site-ului, trebuie avute in vedere expresiile cheie pentru care doriti sa apareti in rezultatele Google. Acestea trebuie sa se regaseasca atat in tagurile titlu si meta-desciere, cat si in continutul site-ului, intr-o maniera naturala, dar fara a face exces de ele. In caz contrar va fi foarte dificil sa fi gasit de Google pentru expresiile cheie dorite si poti fi gasit pentru expresii care nu au legatura cu continutul pe care vrei sa il promovezi. De exemplu, daca continutul site-ului vorbeste mult despre tipografie, in general, va fi foarte dificil sau imposibil sa fi gasit in Google pentru logo design.

TOP